به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گل و گیاهان زینتی موسسه تحقیقات علوم باغبانی، در حاشیه بازدید دکتر حمید صابرفرزام، رئیس سازمان تجاریسازی فناوری و اشتغال دانشبنیان جهاددانشگاهی کشور و هیئت همراه، مهندس خزاییپور فرماندار شهرستان محلات، دکتر جلالی نماینده شهرستانهای محلات، نیمور و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، دکتر قاسمی رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی و دکتر رئیسمحمدی رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی از یکی از گلخانههای فعال در زمینه صادرات، دکتر محمدعلی خلج، معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافتههای پژوهشکده گل و گیاهان زینتی به معرفی گروههای پژوهشی، برنامهها و دستاوردهای این پژوهشکده پرداخت.
دکتر خلج در این بازدید، فعالیتهای پژوهشکده را در زمینههای مختلفی از جمله مدیریت و فناوری تولید، مبارزه با آفات و بیماریها، مدیریت و فناوری پس از برداشت و همچنین اصلاح و بهنژادی گیاهان زینتی تشریح کرد. وی در ادامه دستاوردهای پژوهشکده را در حوزه معرفی هیبریدهای جدید گیاهانی نظیر زنبق، آماریلیس، فریزیا و داوودی توسط محققین پژوهشکده برشمرد.
معاون پژوهش و فناوری پژوهشکده در پایان به بیان وضعیت و چالشهای صنعت گل پرداخت و به ویژه بر هزینههای بالای مواد وارداتی مانند بسترهای کشت، هورمونهای ریشهزایی، کود و سموم کشاورزی و نیز بذور گیاهان زینتی تأکید کرد. وی در عین حال بر پتانسیل بالای صادرات گیاهان زینتی توسط تولیدکنندگان داخلی اشاره نمود و این صنعت را از ظرفیتهای مهم اشتغالزا و ارزآور کشور دانست.