• ساعت : ۸:۳۵:۵۵
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ 
  • تعداد بازدید : 131
  • کد خبر : ۳۷۷۵
بازدید از باغات و مزارع شهرستان پارسیان هرمزگان
حمیدزرگری محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس به همراه هیاتی از وزارت جهادکشاورزی و مدیر باغبانی استان هرمزگان و مدیر و معاون تولیدات گیاهی شهرستان پارسیان و کارشناسان باغبانی استان و شهرستان از شهرستان پارسیان بازدید بعمل آوردند.
حمیدزرگری محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس به همراه هیاتی از وزارت جهادکشاورزی و مدیر باغبانی استان هرمزگان و مدیر و معاون تولیدات گیاهی شهرستان پارسیان و کارشناسان باغبانی استان و شهرستان از شهرستان پارسیان بازدید بعمل آوردند. باغات خرما و کنار و مزارع گوجه فرنگی مورد بازدید و بررسی میدانی قرار گرفت. در این بازدیدها توضیحات لازم توسط مدیران، کارشناسان و باغداران استان و شهرستان ارائه گردید. شهرستان پارسیان یکی از تامین کنندگان گوجه فرنگی خارج از فصل به شمار می رود. به طور کلی بذرهای گوجه فرنگی قرمز انواع مختلفی دارد و در این شهرستان انواع مختلفی از بذرها مورد استفاده قرار می گیرد که عبارتند از متین، پتوپراید، چری، PS، نیوتن، SG12، SG15، 6189
کاشت بذر گوجه فرنگی در محیط خزانه انجام و پس از مراقبت های ویژه و رشد کافی در محیط خزانه به زمین اصلی انتقال می یابد. کشت گوجه فرنگی در این شهرستان در سه مرحله پیش رس، میان رس و دیررس با توجه به وضعیت بازار انجام می شود. کشت دیررس گوجه فرنگی از دی ماه آغاز و برداشت آن تا فروردین و اردیبهشت ماه ادامه دارد. ارقام متین و کویین تی دیررس و رقم SG12  زودرس می باشد. با توجه به کیفیت و زمان های تولید گوجه فرنگی در این شهرستان کشت آن توجیه اقتصادی دارد و باعث اشتغال و رونق کسب و کارها در این شهرستان شده است. با توجه به  اینکه مناطق جنوبی استان فارس و مناطق مشابه دارای آب وهوایی شبیه  شهرستان پارسیان می باشند می توان کشت گوجه فرنگی خارج فصل را در این مناطق توسعه داد.

تهیه کننده و مسوول خبر: دکتر زرگری

   
     
     

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    5.7.9.0
    V5.7.9.0