• ساعت : ۲۳:۳۴:۱۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۲/۰۷ 
  • تعداد بازدید : 129
  • کد خبر : ۷۸۲۳
برگزاری هفتمین نمایشگاه گل زنبق در پژوهشكده گل و گیاهان زینتی محلات

برگزاری هفتمین نمایشگاه گل زنبق در پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور، گل زنبق گیاهی است که در فضای سبز کاربرد دارد و زمان گلدهی آن از فروردین ماه شروع می‌شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.

زمان نمایشگاه از اول اردیبهشت شروع شده و تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد. مجموعه کلکسیونی گل زنبق به صورت نمایشگاه سالیانه برگزار می‌شود کار تحقیقاتی 15 سال است که از سال ۱۳۸۶ شروع شده و تاکنون ادامه دارد.

 با استفاده از روش اصلاح دورگ گیری به ۱۲۰ رنگ جدید گل زنبق دستیابی شده است. که برخی از این ارقام یا رنگ‌های جدید تنوع بسیار برجسته دارند که می‌توانند با ارقام خارجی رقابت داشته باشندو

نمایشگاه گل‌های زنبق با هدف جلوگیری از خروج ارز از کشور و فرهنگ سازی در مصرف گل و گیاهان زینتی است. معرفی ارقام جدید گل یک ضرورت برای توسعه صنعت گل و گیاه و توسعه بازرگانی داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

در تولید، نگهداری و پرورش گیاهان زینتی، تقاضای مصرف‌کنندگان موجب توسعه مستمر ارقام جدید و سالم می‌شود. از این رو، معرفی ارقام جدید و سالم در گیاهان زینتی با خصوصیات جدید مانند، مقاومت به بیماری‌ها، رنگ‌های جدید، تغییر در ساختار و مورفولوژی گل‌ها یکی از اصلی‌ترین اهداف تولید و پرورش گیاهان زینتی است.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    5.7.9.0
    V5.7.9.0