• ساعت : ۱۲:۴۳:۱۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۲/۱۵ 
  • تعداد بازدید : 1152
  • کد خبر : ۳۴۳۳
به گزارش موسسه تحقیقات علوم باغبانی
دستیابی به تكنیك تولید بذر هیبرید گوجه فرنگی و فلفل گلخانه ای
پژوهشگران پژوهشکده سبزی و صیفی موسسه تحقیقات علوم باغبانی از سال 97 در دو برنامه پژوهشی اقدام به تولید و بررسی نسلهای اصلاحی و تهیه لاینهای والدینی در کرج و جیرفت نموده اند که پس از ارزیابی های نهایی منجر به تولید چندین رقم هیبرید در این محصولات در سال 1401 خواهد شد

گزارش خبری
دستیابی به تکنیک تولید بذر هیبرید  گوجه فرنگی و فلفل گلخانه ای

پژوهشگران پژوهشکده سبزی و صیفی موسسه تحقیقات علوم باغبانی از سال 97 در دو برنامه پژوهشی اقدام به تولید و بررسی نسلهای اصلاحی و تهیه لاینهای والدینی در کرج و جیرفت نموده اند که پس از ارزیابی های نهایی منجر به تولید چندین رقم هیبرید در این محصولات در سال 1401 خواهد شد.

دکتر حاجی وند رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی ضمن تشریح وضعیت نیاز کشور به بذر هیبرید و ضرورت سرمایه گذاری و حرکت جهادی در این خصوص برای کاهش وابستگی کشور و نیز کاهش خروج ارز از کشور  تاکید کردند . در این برنامه دکتر خدادی رییس پژوهشکده سبزی و صیفی به ویژگیهای بذر هیبرید و تفاوت آن با بذور تراریخته اشاره و در خصوص برنامه های پژوهشکده جهت استفاده از توان بخش خصوصی جهت جهش تولید و افزایش تولید از 2 به 20 درصد در یک برنامه 5 ساله اشاره نمودند. ضمنا دکتر آقابیگی و خانم دکتر رودباری، محققان ذیربط در کرج و جیرفت به تشریح فنی برنامه های کاری خود در تولید بذر هیبرید گوجه فرنگی و فلفل پرداختند. 

دانلود کامل فیلم مصاحبه خبری

 

 

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    5.7.9.0
    V5.7.9.0