• ساعت : ۹:۲۹:۱۱
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ 
  • تعداد بازدید : 494
  • کد خبر : ۳۹۵۶
بازدید معاون موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال و كمیته معرفی رقم از پژوهشكده مركبات و میوه‌ های نیمه ‌گرمسیری
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری دکتر خیری معاون موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال و عضو کمیته معرفی رقم و هیات همراه در روز سه شنبه 16 دی ماه 99 از فعالیت ‌های پژوهشی و تحقیقاتی پژوهشکده مرکبات و میوه‌ های نیمه ‌گرمسیری در رامسر بازدید کردند.
در این بازدید دکتر مرتضی گل ‌محمدی رئیس پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری ضمن  خوشامدگویی به دکتر خیری و هیات همراه، به ارائه توضیحاتی در مورد آخرین دستاوردها و فعالیت ‌های تحقیقاتی پژوهشکده پرداختند.  
در ابتدا دکتر خیری معاون موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال و عضو کمیته معرفی رقم و هیات همراه از ایستگاه تحقیقات مرکبات شهید یاسینی کترا و قطعات ارقام مرکبات بازدید نمودند. در ادامه از ستاد پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری بازدید نموده و دکتر گل ‌محمدی رئیس پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری طی توضیحاتی درباره دستیابی به ارقام متحمل لیموترش به بیماری جاروک و بانک ژرم پلاسم لیموترش با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معرفی ارقام طی 5 سال اخیر، وضعیت ذخایر ژنتیکی مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری در ایران، ارزیابی و نگهداری هسته های اولیه سالم و اصیل، اقدامات در مشارکت با بخش اجرا به معرفی قسمت‌های مختلف پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری و تشریح وظایف تحقیقاتی گروه ها پرداختند.
همچنین در ادامه دکتر خیری و هیات همراه از آزمایشگاه های تحقیقاتی، اسکرین هاوس و گلخانه پیشرفته تحقیقاتی و طرح ‌های در حال اجرای پژوهشکده، مراحل تولید نهال سالم شامل تولید هسته های اولیه اصیل و سالم، بلوک های پیش تکثیر و تکثیر پیوندک و قطعه سازگاری ارقام جدید پرتقال بازدید کرده و دکتر مرتضی گل ‌محمدی رئیس پژوهشکده توضیحاتی را ارائه نمودند.
همچنین بازدید کنندگان ضمن حضور بر مزار زنده یاد مهندس یونس ابراهیمی رئیس سابق موسسه تحقیقات مرکبات کشور و پدر تحقیقات مرکبات ایران و نثار فاتحه، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشتند.
   
   
   
   



امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    5.7.9.0
    V5.7.9.0