• ساعت : ۲۲:۴۸:۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ 
  • تعداد بازدید : 602
  • کد خبر : ۵۳۷۲
جلسه بزرگداشت و تجلیل از مقام مرحوم مهندس یونس ابراهیمی، به مناسبت اولین سالگرد درگذشت ایشان در موسسه تحقیقات علوم باغبانی برگزار شد

جلسه بزرگداشت  و تجلیل از مقام مرحوم مهندس یونس ابراهیمی، به مناسبت اولین سالگرد درگذشت ایشان در موسسه تحقیقات علوم باغبانی برگزار شد

همزمان با فرا رسیدن اولین سال درگذشت مرحوم مهندس یونس ابراهیمی جلسه بزرگداشت و یادبود آن مرحوم با حضور خانواده محترم ایشان، اساتید، محققان، پیشکسوتان عرصه باغبانی و اعضای محترم انجمن باغبانی، در موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور به صورت مجازی برگزار شد.

دکتر اسدی سخنران این مراسم و نویسنده کتاب "مرا یاد آر!"، پس از قرائت غزلی که به همین مناسبت سروده شده بود، مهندس ابراهیمی را اسوه علم و عمل، اخلاق و صراحت، شرافت و انسانیت دانستند. در این مراسم دکتر حاجی‌وند ریاست موسسه تحقیقات علوم باغبانی با ذکر خاطره‌ایی از پدر تحقیقات مرکبات کشور، فقدان این مرد بزرگ را ناگوار و صدمه‌ایی بزرگ به تحقیقات باغبانی کشور برشمردند. در ادامه برخی از دوستان و همکاران ایشان با بیان ویژگی‌ها، خاطرات و آموزه‌های این استاد فقید، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشتند. در پایان این جلسه، کلیپ یادواره مرحوم ابراهیمی که به همت موسسه تحقیقات علوم باغبانی، خانواده محترم و مشارکت دوستان و همکاران ایشان تهیه شده بود، به سمع و نظر شرکت کنندگان در مراسم رسید.

مرحوم ابراهیمی یکی از بزرگترین محققان باغبانی کشور در حیطه مرکبات بود که از خود چندین اثر ارزشمند از جمله معرفی و توسعه کشت کیوی در ایران و تربیت ده‌ها نیروی پژوهشگر و کارشناس را به یادگار گذاشته است.

موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور ضمن تسلیت مجدد فقدان این استاد ارجمند، برای خانواده محترم، بستگان، همکاران و شاگردان ایشان سلامت و صحت از درگاه ایزد یکتا مسالت دارد.

 

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    5.7.9.0
    V5.7.9.0