• ساعت : ۲۱:۳۰:۴۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۹/۱۲ 
  • تعداد بازدید : 842
  • کد خبر : ۵۵۶۷
به دعوت موسسه تحقیقات علوم باغبانی انجام شد:
بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج كشاورزی از پروژه تولید بذر هیبرید در استان مركزی
به دعوت موسسه تحقیقات علوم باغبانی كشور بازدید دكتر خیام نكویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج كشاورزی و هیات همراه از پروژه‌ تولید بذر هیبرید سبزی و صیفی واقع در گلخانه ۱۵ هكتاری هیدروپونیك ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) علیه در استان مركزی انجام شد.

 دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، در اولین سفر خود با هماهنگی و دعوت موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور، میهمان استان مرکزی بود. ریاست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با همراهی دکتر محمودی معاونت توسعه منابع انسانی سازمان و دکتر حاجی وند رئیس موسسه علوم باغبانی کشور پس از ورود به استان مرکزی از پروژه مهم تولید بذر سبزی و صیفی که از سال ۱۳۹۹ توسط موسسه تحقیقات علوم باغبانی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در گلخانه ۱۵ هکتاری ستاد اجرا می گردد بازدید نمودند.
در این جلسه پس از خوش آمدگویی توسط دکتر حاجی وند رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی و ارائه گزارش اقدامات انجام شده از برنامه های اصلاحی و تولید بذر در گلخانه های مذکور توسط دکتر خدادادی رئیس پژوهشکده سبزی و صیفی، دکتر خیام نکویی  با  قدردانی از همکاران موسسه تحقیقات علوم باغبانی و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام خمینی(ره) که در اجرای این پروژه عظیم مشارکت داشته اند، مبحث تولید بذر در کشور را  یک دغدغه  همیشگی  برشمرد  و روند تولید آن در گذشته را  قرین با مشکلات فراوان  دانست  و با بیان اینکه این   دانش سالهاست که در اختیار ما می باشد ، تصریح نمود که اقدامات و  اتفاقات متنوعی در مجموعه کشور باید کنار هم قرار گیرد تا این ریل به سرانجام برسد و  صرفا” با در کنار هم قرار گرفتن معاونت های اجرایی در وزارتخانه و موسسات و …  حمایت از این تولید  تحقق خواهد یافت .
دکتر خیام نکویی افزود:  ما در بحث تولید بذور سبزی و صیفی و حتی بعضی از گلها ، تمام توانایی آن را در کشور داریم منتهی باید از ابتدا تا انتها ، تمامی اجزاء  این زنجیره دیده شود ، در غیر اینصورت  تمام فعالیت ها ابتر خواهد ماند.  از دیگر مواردی که ریاست سازمان بیان نمودند ، بحث نگاه به بازار منطقه ای بود  و تاکید بر این نکته که:  از هم اکنون باید  افق های تولید بازار منطقه ای دیده شود و  برای ورود به بازار منطقه ای  لازم است تا  استاندارد اروپا را داشته باشیم.  دکتر خیام نکویی در ادامه سخنان خود اظهار داشت : اینگونه امور  وقتی در کشور بعد از مدتی دوام می آورد که بخش خصوصی و شرکتها ورود نمایند و با ظرفیت عظیم فارغ التحصیلان بخش کشاورزی می توان این امر را ممکن نمود ،  نقطه مهم در این رابطه ، باور داشتن این نکته است که همه چیز برای ما مهیا می باشد. وی در ادامه از ۱۳ اقلیم دنیا ، داشتن ۱۱ اقلیم  در کشور ایران را یکی از محاسن بزرگ دانستند و تولید در ۴فصل و عدم محدودیت ها ، بخصوص در حوزه باغبانی را  جهشی فراگیر در تولید بذر و نهال بیان نمودند.  ایشان ضمن بازدید از گلخانه های هیدروپونیک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خشکرود شهرستان زرندیه از نزدیک با مجریان و متخصصان (خانم دکتر رودباری، دکتر آقابیگی و دکتر ایمانی) در زمینه فعالیت تولید بذور فلفل،گوجه فرنگی  و خیار گفتگو نمودند.  در ادامه سفر معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی به استان مرکزی ، از گاوداری ۱۵۰۰ راسی کشت و صنعت پگاه آدینه سبز، کشت و صنعت فدک، تولید کننده صنایع غذایی برفود، صنایع شیمیایی کوروش و آرمان سبز آدینه بازدید بعمل آمد که  هر بازدید  با  توضیحاتی از سوی متخصصین و  تولید کنندگان همراه بود. گفتنی است که در این مراسم  بازدید ،  آقایان دکتر محمودی معاونت توسعه و منابع انسانی سازمان ، دکتر حاجی وند رئیس موسسه علوم باغبانی کشور، دکترخدادادی از پژوهشکده سبزی و صیفی، دکتر گودرزی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی، مهندس صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه ، معاون وزیر جهاد کشاورزی را همراهی نمودند.

 روابط عمومی مرکز

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    5.7.9.0
    V5.7.9.0